torsdag 18 mars 2010

Vet inte vad jag önskar mig

Spännande har upptäckt att jag har känsel i ryggen, det va flera år sen jag kunde känna när jag rörde vid min rygg, märkte det eftersom det kliade nu. Men det var inte vad jag skulle skriva om. Sitter annars och letar lite recept, blir firande av min födelsedag med familjen ändå och jag måste tydligen komma på något att önska mig, det finns en grej jag verkligen vill ha och det är en biljett till Grease på Göta Lejon men det finns ingen praktisk möjlighet för mig att hinna se den :( Verkar som den bara spelas till 24/4. Det övriga jag kunde komma på var en novemberkaktus eftersom den jag har håller på att dö. Hemskt tråkigt eftersom jag haft den så länge jag kan minnas och det betyder mer än 22 år. Påpekade särskilt att jag gärna vill ha en sådan fast utan ytterkruka eftersom vi har så många att vi inte vet var vi ska göra av dem. Har en full kista på balkongen, några i förrådet och några i köket, plus de som används då förstås.

Måste komma på vad vi ska önska oss också, finns ett par som vill ge prylar för att det ska vara minnessaker. Har ingen aning om vad vi ska säga bara. Vi måste helt enkelt gå till typ Cervera och försöka hitta något, känns lite skumt. Jag har fått presentkort där vid ett par tillfällen och dem har jag köpt stekpannor (gjutjärnspannor) för eftersom jag inte kom på något annat. Får väl säga en skål eller vas eller nåt. Finns visserligen en vas jag velat ha men vet inte ens om den säljs längre och jag tror den är jättedyr och jag kan inte med att önska för dyra saker.

Tycker verkligen det är svårt att komma på vad jag önskar mig, har varit så ganska länge nu. Jag har det ju så bra och har vad jag behöver. Allting extra nu är ju bara lyx. Dessutom har jag så svårt att ta emot pengar och grejer från personer som jag vet har ont om pengar. Däremot tycker jag det är jätteroligt att ge presenter till andra. Särskilt om det är något personen verkligen vill ha. Är så roligt på tal om prylar för jag bryr mig verkligen inte om elektronikprylar och liknande heller och jag fattar faktiskt inte varför jag skulle köpa en ny mobil så länge den gamla fungerar bra, samma med min MP3, köpte min för fem år sedan när jag skulle till Riga och den fungerar fortfarande alldeles utmärkt.

1 kommentar:

Sara sa...

Klart du ska önska dig något dyrt, du gifter dig ju förhoppningsvis bara en gång och då är du värd något du verkligen vill ha!