torsdag 4 mars 2010

Sommarjobb?

Det finns såå mycket fint på Gina Tricot nu, har bland annat hittat en t-shirt, en sjal och ett par snygga väskor. Sen finns det ett flertal snygga linnen. Om någon mot förmodan skulle vilja köpa en födelsedagspresent till mig vet jag iaf vad jag önskar mig, ett presentkort på Gina. Det skulle ju knappast gå att säga något specifikt plagg eftersom jag måste veta storleken då. När jag skulle köpa min klänning blev jag väldigt medveten om att jag inte har en aning om vad jag har för storlek på mina kläder längre. Det har ju ganska länge varit så att kläderna ska sitta löst (iaf tröjor och tunikor), jag har gått upp i vikt samt fått ännu bredare axlar. Alltså tre anledningar till att jag inte vet. Förutom att det kan skilja otroligt mycket på storlekarna i samma affär. Kommer inte glömma den gången jag handlade på H&m:s damavdelning och kom därifrån med ett plagg i storlek 34 och ett annat i 40. Samma dag, från samma avdelning och ingen felmärkning.

Pratade förresten med min chef på hotellet igår. Hon ville veta hur jag planerar min sommar. Visste inte riktigt vad jag skulle svara, det är jättebra att vara garanterad jobb där men som det är nu tror jag inte att jag klarar av det. När jag jobbade runt jul och nyår fick jag veta att en av de fastanställda varit sjukskriven i flera månader. Tyvärr kan jag inte tycka synd om henne eftersom hon var ganska elak (stor underdrift) mot mig i somras när jag hade ont, hur som helst fick jag veta att hon varit sjukskriven i flera månader för samma sak som jag har/hade. Hoppas hon fattar nu hur ont det gör/gjorde på mig. Men för att återgå till saken så märkte jag just runt jul/nyår att jag får ont så fort jag jobbar bara en timma. Problemet är ju bara att ekonomin måste fungera. Jag har aldrig varit med i någon a-kassa men vad jag vet får man inte stämpla under sommarmånaderna om man pluggar så det spelar ingen roll. Har funderat på någon sommarkurs men då drar jag ju på mig ännu mer lån och det kan jag lova att jag inte behöver...

Inga kommentarer: