tisdag 16 mars 2010

Div tankar om kläder

Idag har jag varit och letat efter en bra bh där axelbanden går att ta bort, det var svårt, såna har aldrig suttit bra på mig och gör det fortfarande inte så det blev inget inköp idag. Funderar på att försöka hitta en korsett eller något liknande istället men såg inget sånt över huvud taget idag. Har ingen lust att lägga flera tusen på det heller. Vill ju att det ska kännas någorlunda bekvämt också, hatar när kläder sitter åt för mycket. Har alltid problem med det när det gäller byxor, leggings och särskilt strumpbyxor. Låg midja på allt sånt är underbart, tyvärr är utbudet ganska begränsat särskilt när det gäller strumpbyxor. Att köpa byxor är ju iof ett mindre helvete för mig över lag. Önskar de kunde börja tillverka byxor för oss som är korta, det finns ett fåtal ställen som säljer såna men då är det HÖG midja och det hatar ju jag. Naturligtvis går byxor alltid att sy upp men proportionerna blir ofta fel eftersom jag måste ta bort så mycket (ca 10 cm) så de skulle behöva sys om mer men det kan inte jag. Ärligt talat kan jag inte lägga upp byxor ordentligt heller och oftast gör jag inget alls eftersom det inte blir snyggt och jag blir jättearg när jag försöker.

Inga kommentarer: