tisdag 23 mars 2010

Bara dåliga nyheter

Just nu är jag på allt annat än bra humör, har precis fått mejl att jag inte är schemalagd alls i maj. Ärligt talat fattar jag inte hur dom tänker eftersom dom skulle kunnat spara in på en hel person. I april förra året jobbade jag typ 2 dagar i veckan för att det va så lite att göra men i maj jobbade jag varje dag. Vi var alltså alldeles för många i personalen i april. Är helt övertygad att det är likadant i år. Vad fan ska jag göra hela maj nu? Hade varit så trevligt med lite extra pengar också. Får väl skaffa gymkort hemma igen så jag gör något. Kan inte sitta hemma och glo in i en vägg hela tiden, jag är väl inte direkt översocial men behöver ju träffa folk. Hade kroppen mått bättre kunde jag säkert jobbat någon dag på hotellet men det brukar inte va så jättemycket att göra där i maj-juni.
Saknas bara att deklarationen har dåliga nyheter nu också... Ett av mina fyra jobb jag var på förra året drog nästan ingen skatt alls, som tur var handlade det bara om ett par månader men det kan förstöra ganska mycket. Det va verkligen inget som stämde med det företaget och jag kommer alltid avråda alla från att jobba hos dem. Man tar ju liksom för givet att de drar skatt så jag såg det ju inte förrän lönen var insatt på mitt konto och jag kontrollerade lönespecifikationen som kom samma dag.

Idag fick jag en avi i brevinkastet och naturligtvis ska paketet inte hämtas på närmaste utlämningsställe men tog en annan väg från skolan bara för att få veta att paketet inte kommit dit än. Blir så trött på skiten.

Inga kommentarer: