fredag 26 mars 2010

Ett av två paket hemma

Det första jag gjorde imorse var att ringa till postens kundtjänst precis när dom öppnade. Det första kvinnan som svarade sa när jag förklarat var: "Är det ett paket från xxxx? Vi har haft problem med dem, folk får avier men paketen kommer aldrig till oss." Hon kollade iaf och efter en stund visade det sig att mitt paket kommit till en bensinmack över en halvmil från det ställe som min avi visade. Hämtade det med en gång och allt stämde som tur var. Nu kan man ju fråga sig vad hon tänkte när hon sa som hon sa och om det verkligen är så. Min avi är ju i pappersform och kommer från posten. Om det skulle vara som hon påstod skulle ju någon sno alla paket från xxxx precis innan dom kördes ut till utlämningsställena. Får hoppas hon var yrvaken eller nåt...
Tyvärr har ju inte det andra paketet kommit så har ingen aning om vad jag ska göra åt det. Får ringa till utlämningsstället när jag vet att det finns där och försöka få dem att frångå sina regler eller nåt så det finns kvar när jag kommer tillbaka.

Nu är det packning som gäller. Har inte packat något än men tåget går ju inte förrän om fem timmar. Får absolut inte glömma något viktigt som laddare till kameran och mobilen eller presenter för den delen, nu när de faktiskt kommit fram. Funderar på att gå och köpa lite godis och någon tidning. Ska vänta lite till ifall jag skulle ha osannolik tur och få en sms-avi för det ligger åt samma håll. Fram till klockan fem är det iaf värt att vänta. Jag vet att det är påväg och det står att jag ska invänta löpnr, det är nästan det retligaste, att veta att det är så nära.

Inga kommentarer: