onsdag 3 mars 2010

Oj

Nu har jag kämpat med den där debattartikeln länge så får väl skicka in nu, vet att jag inte fått med precis allt men hon borde inte kunna ge mig u iaf. Vi har även blivit indelade i olika seminariegrupper och de ska också få artikeln nu ikväll. Jag har fått från ett par i min grupp och det känns hemskt att säga men kvalitén på en av dem var fruktansvärd. Jag förstår inte hur man kan klara sig på universitetsnivå men så dålig svenska. Jag fick hela tiden stanna upp för att förstå vad det egentligen står, grammatik existerar inte, det är talspråk och "man" hela tiden. Kanske ska förtydliga att personen ifråga har svenska som modersmål.

Själv sitter jag ofta och petar med språket eftersom jag är van vid att lärare är petiga med det fast här får man iof vara glad om man får en kommentar i sin tenta över huvud taget. Sist stod det bara "Bra G". Jag uppskattar att få veta om det är något särskilt de reagerat på. Ska bli otroligt spännande att se hur det blir med uppsatsen, om de tänker skita i språket då också. Om de helt plötsligt blir hårda med det då kommer ovan nämnda person få ett helvete eftersom ingen sagt till förut. Jag förstår om de inte lägger tid på språket i tentorna men med den kvalitén borde de det för på något sätt känns det inte snällt. Om personen i fråga på uppsatsen får en examinator som inte hör till de vanliga lärarna kanske personen inte blir godkänd pga språket.

Inga kommentarer: