måndag 29 mars 2010

Massa alkohol

Idag fick jag min avi, väldigt retligt. Ska ringa utlämningsstället imorgon så håll en tumme att de kan behålla paketet tills jag kommer tillbaka. Men man vet ju aldrig, det kan ju vara som i höstas, då fick jag tre sms-avier innan paketet faktiskt kom. I det här fallet skulle det ju faktiskt vara bra för mig eftersom paketen ofta ligger två veckor innan de skickas tillbaka. Vet tyvärr inte riktigt om det är likadant med det här eftersom det inte är posten. Hur som helst, håll en tumme.

Idag har jag provat ännu mer underkläder men tror jag ger upp nu, kan lika gärna ta något jag redan har för allt sitter lika illa. Har testat massor med frisyrer också men känner mig inte så bekväm med något där heller, viktuppgång och kortison gör inte att ansiktet ser direkt smalt ut... Är särskilt svårt att veta vad jag ska göra med luggen, om jag ska klippa av den vid ögonbrynen, hakan eller låta den vara. Ska klippa mig imorgon klockan tio så måste bestämma mig... Lyckades göra lockar med min locktång förresten, det visade sig att den behöver en halvtimma för att bli ordentligt varm, tyckte bara det blev lite för mycket docklockar av det.

Vi har handlat en del idag iaf, 18 liter vin närmare bestämt, plus ett flak öl och välkomstdricka såklart. Antar att det bara kommer räcka till maten, det skulle nog lätt gå att köpa både mer vin och mer öl. Ölen är ju iof för dem som verkligen inte gillar vin. Själv skulle jag aldrig dricka båda på samma kväll. Usch, är verkligen jättesvårt att veta hur mycket som behövs, 1/2 liter vin per person på en kväll är inte så mycket. Vissa kommer ju dricka mindre men många vill nog ha mer än det också. Vi köpte faktiskt hälften rött och hälften vitt vin trots huvudrätten är kött, jag och de flesta jag känner föredrar vitt oavsett men blir det en box till blir det nog en extra med rött.

Inga kommentarer: