onsdag 17 mars 2010

Sitta, sitta och sitta

Visste inte att man kunde va såhär uttråkad som jag är här i Umeå, jag blir galen av att sitta i lägenheten jämt. Att sitta inomhus är verkligen inget som passar ihop med mig. Visst jag är ute varje dag men inte tillräckligt. Antar att det är att jag är ovan att ha så lite att göra också. Jag är i skolan i snitt kanske två timmar om dagen och jag går hem för att röra mig lite och för att fördriva tiden. Kvällarna fördriver jag framför tv:n. Hade ju tänkt skaffa ett extrajobb men insåg att det inte var någon ide, träna kan jag inte förrän kroppen mår bättre. Spel är inget för mig, jag hatar allt vad data och tv-spel heter. Läser gör jag ibland. Vore underbart om isen och snön kunde försvinna från trottoarerna och gångbanorna så jag kunde gå promenader utan att ramla. Fungerade någorlunda i höstas, då cyklade jag några mil när jag hade tråkigt. Cykla är en träningsform som fungerar, ryggen och axeln klarar det och knäna är ok om det inte går för mycket uppför, detsamma för lungorna.

På tal om att se på tv så ser jag ju "halv åtta hos mig" varje dag. Har förstått att jordärtskockssoppa är en vanlig förrätt, det har varit med tre gånger på bara några veckor. Är det något jag vet om jordärtskocka är det att man inte ska äta för mycket av vid ett tillfälle för då får man grymt ont i magen. Vet att det inte bara är jag som får det eftersom jag försökte varna några släktingar en gång med de ignorerade mig och gissa vem som klagade sen??? Okej, jag tyckte det va lite roligt... Jag har faktiskt grund för vad jag säger väldigt ofta. Hur som helst längtar jag efter att laga massa god mat varje gång jag ser något matprogram, tyvärr blir det sällan av även om jag är hemma. Tycker det är roligt att testa nya saker och jag brukar smaka på det mesta så länge jag slipper inälvsmat.

Inga kommentarer: