tisdag 9 mars 2010

Försöker med den stackars tentan

Börjar känna att jag nog inte kommer bli klar med tentan idag, har visserligen knappt 1,5 sidor kvar att skriva men känner mig otroligt osäker på bildanalysen så vill fundera mer på den. Det spelar ingen roll hur mycket jag funderar på vilka hegemoniska strategier som tillämpas för jag fattar inte. Antar att dörren till lärarnas kontor låses runt fem och det är ju bara fyra timmar kvar. Får hoppas det är ok att jag skickar in den i ett brev. Kommer förhoppningsvis bli klar idag men som sagt inte före fem och vid åttatiden måste jag bege mig mot stationen. Om jag postar den imorgon måste den vara framme på fredag när den ska va klar.

Har hållit koll på sj några dagar och nattågen verkar gå ungefär som de ska, ska kolla senare ikväll också. Har precis varit och köpt sushi som jag ska ta med på tåget. Har fått mitt nya sj-prio kort hemskickat, har nu kommit till grå nivå vilket betyder att jag lagt 6000 kr på tågbiljetter sen i september. Eller egentligen är det mer eftersom poängen inte räknas förrän biljetten är använd och jag har ju några bokningar till.

Är så typiskt att idag när jag ska åka tåg har nackspärren blivit sämre igen, eller det har sakta blivit sämre under några dagar men... Jag hade ju nästan fått tillbaka rörligheten men kan säga att den är sämre nu. Förstår inte varför allt håller i sig så länge på mig. Enligt texterna jag läst går nackspärr vanligtvis över på ett par dagar. Minns för några år sedan när vi vid den här tiden på året skulle till Teneriffa, någon dag innan fick jag plötsligt massa stora konstiga utslag över hela överkroppen, trodde först det var bältros eftersom det var flera barn på min praktikplats som hade vattenkoppor just då. Kunde avfärda det senare men just kvällen vi skulle åka blev det ännu värre, sjukvårdsupplysningen var ju inte till någon större hjälp eftersom de vägrade tro på att jag inte bytt tvättmedel. Hur som helst tog det en hel månad innan utslagen var borta och jag har fortfarande ingen aning om vad det var. Förkylningar kan jag väl knappast räkna in eftersom jag i stort sett alltid är förkyld, efter 10 år har man vant sig vid det.

Inga kommentarer: