måndag 1 mars 2010

Första mars

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp allt skolarbete. Vet inte hur jag ska kunna "lära" mig all termer och begrepp, vi har haft fyra föreläsningar där hon enbart förklarat ord. Tyvärr är mina anteckningar bristfälliga eftersom det gått så fort att jag varit tvungen att sålla och välja mellan att anteckna och att lyssna. Har iaf alla böcker så hoppas jag förstår dom.

Har sett att det kan bli lite halvdåligt väder här imorgon, ska ju in till stan men får väl ta bussen de typ tre/fyra hållplatserna om det är för jäkligt. Ska till sjukgymnasten. Måste till skolan också för att hämta en bok på bibblan som jag stått i kö för, blev glad att den kom in redan idag, det hade jag inte räknat med. Dit tar jag definitivt bussen.

Är så skönt att det är mars nu, då är våren lite närmare. Det börjar snart bli nedräkning till den stora dagen x2 också. Funderar på hur jag ska få folk att låta bli att hålla tal, jag är inte så road av att folk gör sig lustiga på min bekostnad. Jag vet att folk i min släkt kan tycka att det är roligt.

Det är inte bra att titta på matlagningsprogram på tv när man är sugen på god mat. Tittar på "halv åtta hos mig" och de har ätit älgkött med kantareller. Såg jättegott ut. Jag brukar inte laga älgkött men köper gärna nötkött och helsteker och gör en kantarell- eller rödvinssås till. Det behöver inte vara oxfilé, en fransyska kan bli riktigt gott och det är oftast mycket billigare. Ett glas vin till är inte heller fel. Får väl drömma om det några veckor till.

Inga kommentarer: