fredag 19 mars 2010

Fullbokat i helgen :)

Idag har jag varit hemskt trött men vet inte riktigt varför, sov nästan hela natten men va väl ingen bra sömn antagligen. Det pulserar i huvudet nu men ska jag ta någon tablett måste jag nog vänta ett par timmar eftersom jag precis druckit öl. Har iaf varit en väldigt trevlig kväll, blev bjuden på indisk mat av Louise, Martina, Elena och Sara :) Är hemskt tacksam att jag slapp något spex. Har faktiskt aldrig ätit indisk mat på restaurang förut, har bara lagat det själv en gång och det var till födelsedagsfirandet förra året.

På tal om det måste jag leta lite mer efter något bra recept till årets firande... Det blir firande tillsammans med min moster som vanligt, var inte tänkt så från början men eftersom jag tydligen inte fick komma undan med firande tyckte jag det va lika bra att det blev som vanligt. Tror inte det blir lika avancerat som förra året då vi gjorde marinerad kyckling på spett med en sås som det var så mycket olika grejer i att jag inte minns hälften samt en från grunden gjord glasstårta. Det är mest jag som lagar maten och M-L som gör saker runt omkring för jag är så van att fixa tusen saker samtidigt i köket att jag bara blir förvirrad av att någon mer är där och helst vill jag inte ha någon mer där. Det är synd om folk som försöker laga mat med mig efter mina idéer ;) Jag är lite sugen på att testa ett fiskrecept som var med i "halv åtta hos mig" men vet inte om Mikael uppskattar det.

Nu ska jag byta ämne helt, beställde ju lite grejer från från ett företag som jag hade hoppats skulle komma idag och det borde kommit idag men nej... Fick för flera dagar sedan mejl om att beställningarna skickats. Japp, trodde nästan de skämtade med mig, de skickade allt utom New Moon i ett paket. Fick först ett mejl om att leverans skett av de övriga varorna och inte ens en timma efter fick jag ett nytt att även den filmen skickats. Så de har skickat två paket och inget har kommit fram i tid. Har kolli-id och har sökt på det men det visar att New Moon inte kommit till posten än och det andra verkar ha fastnat i södra Sverige. Hade sett fram emot att se den filmen i helgen :( Nu kommer jag faktiskt ha en del att göra i helgen iaf tack och lov, imorgon blir det fest och på söndag blir det Alice i Underlandet i 3D :)

Kan inte fatta att det bara är en vecka till hemresa nu och att jag får va hemma ett tag då. Var skönt att det inte blev Norrland så länge den här gången. Det har för övrigt kommit ännu mer snö nu och det snöar fortfarande. När det är nästan slutet på mars vill jag ha vår, inte ytterligare 3 dm snö på det som redan finns. Jag skulle verkligen inte klara av att bo här för alltid. Skulle inte kunna vänja mig vid att ha så långt till allt heller, hemma finns det ju massor med städer och två stora sjöar bara några mil bort och det tar bara ett par timmar med tåget till Stockholm och någon timma till Göteborg. Sen att Skövde är en fruktansvärt ful stad som ser grå ut av all betong är ju en annan sak men det finns ju fina platser runt om.

Inga kommentarer: