måndag 29 mars 2010

Helgen som varit

Resan hem gick bra, inga förseningar. Vi var fyra från klassen på samma tåg så vi satt en stund i bistron och drack vin :)

I lördags fick jag sova några timmar innan vi åkte till Lidköping. Maten blev bestämd ganska sent men det blev tillslut inbakad fläskfile. Stekte lite yta på den, skar nästan igenom den och la i svampstuvning, virade in i smördeg och ställde in i ugnen. Jag var lite tveksam först men det va jättegott. Till detta hade vi ris, rödvinssås och sallad. Till efterrätt blev det kladdkaka med grädde och glass. Blev väldigt irriterad när jag var på maxi och skulle köpa degen bara, den var fryst och de har upprätt stående frysar där. Naturligtvis var den högst upp och längst in så jag nådde inte, fanns ingen att fråga om hjälp heller. Var likadant när jag skulle ha ett födelsedagskort, fick ta det jag nådde. Var ju tvungen att ha just den degen längst upp eftersom den var glutenfri så fick ringa Mikael som var utanför affären och det var precis att han som är mer än 2 dm längre än mig nådde. Är fruktansvärt irriterande att inte nå och jag är ju visserligen ovanligt kort men jag vet ändå många som är ännu kortare...

Fick en miniplattång i present av lillebror och pengar av föräldrarna, moster och mormor. Fick jättefina blommor också, ska ta ett kort på dem sen och lägga upp. Mitt hår är nog just nu lite för långt för en miniplattång men ska ju klippa av en hel del om någon månad så då ska det gå bra. Har ju haft jättesvårt att komma på något att önska mig men när jag pratade med brorsan i lördags morse kom jag på att jag tittat på en sån plattång några gånger. Min börjar ju tyvärr bli lite sliten trots att jag inte använt den så mycket och den är ganska klumpig och tung, den nya kan jag utan problem lägga i handväskan om jag vill :) Den är verkligen jättesöt :)

Idag ska jag först kolla på stan här i Skövde och sen åka till Lidköping. Har fortfarande inga underkläder. Ska eventuellt ha en ny ögonskugga också. Hade tänkt sola nu på morgonen men vet inte om jag orkar det.

Inga kommentarer: