måndag 8 mars 2010

Jag behöver verkligen motivation...

Jag är jättetrött men borde plugga, har ju tentavecka nu igen. Det är terminens sista tenta om jag förstått det hela rätt. Nästa period består av ett par arbeten om jag nu som sagt förstått rätt, sen är det ju uppsatsen.

När jag är hemma över påsk måste jag nog försöka få en tid hos min optiker, tror det är en liten förändring. Det är betoning på liten men något känns inte helt ok och jag har ju haft en del huvudvärk även om man bortser från de senaste veckorna då den berott på nackspärren. Tack och lov har min syn varit ganska stabil de senaste åren och jag ser ju inte särskilt dåligt men har brytningsfel på båda ögonen. Hoppas bara jag får reda på om jag ska jobba något de veckorna så jag kan boka en tid. Eftersom jag i så fall jobbar med inbokade klasser är det inte bara att be om ledigt. Förra året jobbade jag nästan alltid ensam. Men det brukar inte va så svårt att få en tid, det är ju lilla Skara. Har inte bytt optiker för dom är så bra och dom har ju allt om mig, däremot har själva rörelsen bytt ägare under åren jag gått dit och de "nya" är faktiskt ännu bättre. Förhoppningsvis blir det inte så dyrt den här gången eftersom jag ska behålla bågarna. Måste bara se till att jag har linser så det räcker ett par veckor när jag måste vara utan glasögonen.

Inga kommentarer: