tisdag 27 januari 2009

Ytterligare en vanlig dag

Idag har jag återigen inte gjort så mycket, tvättat lite... Imorgon ska jag jobba, va inte meningen från början, skulle jobbat torsdag och fredag men nu blir det onsdag och torsdag istället. Imorgon skulle jag tydligen ta hand om en praktikant också, funderade först på vem som skulle vilja göra praktik som städare på ett hotell men det är väl förmodligen någon från "hotell och restaurang" på gymnasiet.

Jag har ju faktiskt varit på coop på morgonen och lärt mig hur man fixar Maybelline sminket där, ska plocka iordning på det en gång i veckan tills vidare. Tyvärr stjäls det tydligen massor av just det sminket där, alltid tråkigt när folk har långa fingrar. Jag brukar alltid bli irriterad när folk skyller allt som snattas i butiker på ungdomar eftersom jag läst statistik och medelålders är dom som snattar mest. Men i det här fallet är det nog unga tjejer, foundation och ögonskuggor saknades mest medan läppstift och nagellack fanns kvar, så det är min slutsats. Jag vet, jag har förutfattade meningar om vad folk i olika åldrar använder men jag känner på mig att jag har rätt om det här. Vad tror ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med om din teori.