tisdag 13 januari 2009

Jobb, pengar och annat man måste tänka på

Har så hemskt mycket att fundera på just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra i vår/sommar. Jag har ju ett jobb men det är ett osäkert jobb, den närmaste månaden kommer jag troligtvis inte jobba mer än sju dagar och det går naturligtvis inte leva på de pengarna det ger. Jag är ju fortfarande student eftersom jag inte är helt klar med arkeologin, jag har visserligen tänkt ta tag i det nu, var förra veckan och lånade de böcker jag behöver.
Men nu till problemet, jag har inga studiemedel och jobbar väldigt lite, (studiemedel har jag inte av flera anledningar men det kan vi ta en annan gång...), nu har jag tröttnat rejält på att leva på ingenting men vet inte riktigt vad jag ska göra. Antar att det bästa är att kontakta arbetsförmedlingen med då kommer ju problemet med att jag på sätt och vis är student... Dessutom har jag aldrig betalat in något ifall jag skulle bli arbetslös, är man ändå (om jag slutar stå som student då förstås) berättigad till någon typ av minibelopp? Jag har ingen aning, så det måste jag ta reda på. Annars återstår socialen för jag kan omöjligt leva på 2000-3000 i månaden, min del av hyra, räkningar är typ 2300, plus mat, det förstår ju vem som helst att det inte går ihop. Den här månaden kommer jag inte ens få ut så mycket förresten, det kommer bli runt 1000 kr...

Jag söker nya jobb men dom växer ju inte direkt på träd just nu... Sen är det inte helt lätt det här med ett cv eller snarare referenser, jag vet ju att min pappa inte är någon bra referens att lämna, han skulle nog inte famstå som trovärdig, de flesta föräldrar paratar ju faktiskt possitivt om sina barn. Min nuvarande chef vill ju ha kvar mig, jag har ju dessutom precis fått lära mig att vara husfru, naturligtvis förstår hon säkert att jag måste jobba mer men iaf. Hon är ju en väldigt bra chef, allt brukar gå att ordna men det känns ändå lite konstigt att lämna henne som referens just nu. De ansökningar jag skickat har jag faktiskt skickat utan referenser, jag har skrivit var jag jobbat och annan information men utelämnat just det, det var dessutom lite bråttom att få iväg dom.

Inga kommentarer: