torsdag 8 januari 2009

Någon som har en mirakelmedicin för sega förkylningar?

Nu är jag mer än trött på att vara förkyld... Är fortfarande inte frisk från den förkylningen jag fick någon vecka före jul... Hoppas verkligen ingen smittar mig igen, känns som alla är förkylda... Vill inte ta mer nässpray nu, jag har nog redan förstört min näsa med det efter alla mina tre till sexveckors förkylningar, jag får diverse goda råd om saker man kan göra istället för att ta nässpray och tro mig, jag har testat men inget hjälper. Idag har jag plågat mig själv genom att andas genom munnen hela dagen men jag vågar inte lova att jag inte kommer ta ikväll, när man legat vaken några timmar för att man inte kan andas ordentligen orkar man inte mer... Jag försöker verkligen förbättra mitt immunförsvar, jag äter nyttigt, tränar och sover. Vet inte vad man kan göra mer.

Den som känner mig någorlunda väl vet att jag tycker väldigt mycket om elefanter, vet inte varför men så är det iaf :) Så jag blev väldigt glad när jag fick det här av Mikaels mamma som är nyss hemkommen från Thailand.
Jag har för övrigt tom elefanter i min julgran :) Tur att Indiska finns :) Jag har faktiskt en klänning med elefanter också, köpte den i en liten affär i Visby i våras, den är svart med elefanter i guld.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin scarf!:)

Tampas med en egen förkylning just nu men vet inte om jag har så mkt tips. För min del är det hostan som gör att jag sover dåligt. :P

Anonym sa...

Har tyvärr ingen mirakelmedicin på lager har än sålänge haft turen att sluppit förkylningar (ta i trä)

Therese sa...

Usch, det är nästan ännu värre med hosta, svårare att göra något åt den.

Oj, så du har klarat dig trots snoriga barn på VFU?

Anonym sa...

Ah, Anna håller dem på armslängds avstånd. :P Fast har vi ju inte haft VFU sedan innan jul heller. Jag däremot hänger ju på dagis en hel del nu för tiden. Där är det nog ännu högre smittorisk:P (Dock smittades jag nog på McD.)

Anonym sa...

Ja min räddning var nog att vi slutade fältstudierna innan allt brakade loss. Men snart börjar föreläsningar igen i ett rum med 80 pers så då kommer det nog bli svårare.....