söndag 4 januari 2009

Inget roligt inlägg

Jag är för tillfället hemskt dålig på att skriva här... Vet som vanligt inte var tiden tar vägen men försvinner det gör den iaf. Det har hunnit bli ett nytt år, funderade ett tag på att skriva någon typ av årskrönika men insåg att det inte fanns så mycket att skriva om, det har varit både det bästa och det jobbigaste året på några år. Det bästa för att jag hade några av de bästa veckorna i mitt liv under maj och juni och det jobbigaste för att jag annars inte gör något vettigt och tänker på det hela tiden. Det är hemskt jobbigt att gå omkring månad efter månad och inte trivas alls med sitt liv. Men det har jag lärt mig att man egentligen inte ska säga högt för då kommer det bara någon väldigt duktig person och säger "men ändra på det då, gör något annat" tyvärr är det inte så lätt i verkligheten, jag kan inte bara sticka iväg någonstans eller plugga för skojs skull och dra på mig massa lån, det fungerar inte så i verkligheten. Samtidigt håller jag på att brytas ner av att känna mig fångad som jag gör nu, tankarna om att resten av mitt liv kommer kännas så finns där så visst måste jag hitta på något... Det är konstigt att man hela tiden ställer högre krav, för några år sedan hade jag gett allt för att ha det jag har nu, men nu handlar det inte om att överleva längre nu handlar det nog om att vara lycklig eller att trivas med livet. Är det för mycket att begära egentligen???

Oj, hade inte alls tänkt skriva något sånt här men det är så oerhört skönt att skriva direkt från hjärat vilket jag inte gör så ofta längre, jag har försökt hålla den här bloggen någorlunda fri från jobbiga tankar även om dom säkert lyser igenom ganska ofta men någon gång måste det få komma ut, det känns bättre sen då. Det spelar ingen roll om ingen läser det, jag har faktiskt ingen aning om hur många eller vilka som läser min blogg. Jag har nästan alltid skrivit för min egen skull, skulle man samla allt jag skrivit under mitt liv skulle det nog bli tusentals sidor, bloggar de senaste åren, innan det dagböcker på diverse platser (typ, helgon, lunar, helvetet...) och allra först vanliga dagböcker dvs skrivna för hand. Sen finns ju alla noveller, dikter mm...

Inga kommentarer: