fredag 16 januari 2009

Bara dom som har jobb får hjälp

Hjälp vad mycket konstiga regler det finns, hade jag vetat det hade jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen i höstas. Jag har skrivit in mig idag men jag kommer inte få någon ersättning bara för att jag jobbat för lite det senaste halvåret, man måste ha jobbat minst 80 timmar i månaden, det är ju för fan halvtid.... Om jag hade jobbat så mycket hade jag inte behövt någon hjälp... Det som återstår är tydligen socialbidrag och då ska dom göra en hel jävla utredning isf och troligtvis skulle jag inte få något bara för att jag är sambo med Mikael, vi ska alltså leva på hans studiemedel. Det finns visserligen ett alternativ till, jag förklarade aldrig varför jag inte är berättigad till studiemedel. Jag har helt enkelt inte gjort klart arkeologin och som de flesta studenter känner till måste man ju klara ett visst antal poäng för att kunna söka nya studiemedel. Så om jag gör klart allt och sen lämnar in några sena ansökningar på andra kurser kan jag förhoppningsvis söka studiemedel för dom. Som det ser ut nu var det ju helt onödigt att skriva in sig på arbetsförmedlingen, söka jobb kan jag ju lixom göra ändå. Har precis skickat in ytterligare en ansökan så nu har jag skickat fyra den här veckan och två av dem gällde flera jobb/platser så sammanlagt har jag väl sökt nästan 15 jobb, på en vecka... Det tycker jag är ganska bra.

Inga kommentarer: