torsdag 29 januari 2009

Det är mycket att göra när man inte jobbar...

Idag har jag jobbat, annars har jag nog inte gjort så mycket, suttit framför tv:n hela kvällen. Nu ska jag inte jobba på hotellet förrän nästa torsdag om inget ändras, men jag har ganska fullt upp ändå, imorgon har jag hur mycket som helst att göra. Har skrivit en "att göra lista" och den blev lång. Funderar fram och tillbaka på om jag ska be arbetsförmedlingen stryka mig eller vad man ska säga, det finns ingen mening för mig med att vara inskriven där när jag inte får någon ersättning. Söka jobb kan jag själv, det hjälper dom väl förresten inte till med iaf. Har ingen lust med att någon ska bestämma över mig och kräva massa av mig utan anledning.

Mitt i all den här röran känner jag mig mer självsäker än vad jag någonsin gjort tror jag, jag litar på mig själv och gör saker som jag aldrig skulle gjort förut och tar tag i massor som jag borde gjort länge. På något sätt är det som att ett särskilt ordspråk alltid följt mig i livet "det som inte dödar härdar". Visst önskar jag att jag sluppit vissa saker även om det gjort mig starkare, men jag hade inte varit den jag är idag om inte allt det hänt. Jag vet att den här bloggen för tillfället är ganska deprimerande men egentligen mår jag ganska ok, jag lever inte i det bäcksvarta mörker som jag gjorde hela min uppväxt. Nu vill jag faktiskt leva och jag vill att livet ska ha ett innehåll. Nu kämpar jag inte för att överleva utan för att trivas med livet och kanske bli lycklig.

Antar att jag borde försöka sova snart om jag ska orka med att göra allt på min lista imorgon...

Inga kommentarer: