lördag 10 januari 2009

LÄS DET HÄR

Om det här numret ringer: 0852506680 så svara inte, det är någon som säger sig vara från "spärrservice". Dom har ringt och sökt mig idag, Mikael svarade och eftersom jag inte var hemma skulle dom försöka igen senare. För det första, jag har ingen spärrtjänst på något, för det andra hur fick dom tag på mitt hemnummer? Abonnemanget står på Mikael, jag finns visserligen med på hitta.se men inte eniro eller någon annan plats. För det tredje, det är lördag, jag har inte förlorat något kort och en riktig bank skulle inte ringa en lördag för att typ ge information eller något sådant. Vet att min bank helt nyligen haft problem med folk som ringer och säger sig vara från den här banken och vill ha kortkoden eller vad det nu är. Sen att folk är så dumma att dom tror på det är väl en sak men... Det finns ingen anledningen över huvud taget för en bank att be sina kunder om en kod.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, creepy.

Gustaf sa...

Man ska också akta sig för att ringa tillbaka på okända nummer med konstiga landsprefix. Fick ett sånt samtal i höstas, och när jag kollade upp prefixet visade det sig att det gick till en satellit. Så hade jag ringt det numret hade det kostat skjortan. Förstår inte riktigt hur, men tydligen kan man ha det som affärsidé och tjäna pengar på att vissa människor ringer tillbaka.

Anonym sa...

hej!
ringde på min telefon för några mintuer sedan när jag stod i duschen.Gogglade nummret när jag kom ut eftersom det inte gick att hitta på Eniro eller hitta.
då fick jag upp din sida...
nu vet jag att jag inte ska svara om dom ringer idag..Så jäkla jobbigt med sånna "svindlare"
//Lisa

Anonym sa...

Detta nummer ringde till mig också för ca 5 min senare. Googlade numret och hittade din sida...

Anonym sa...

Till mig för ett tag sen...svarade inte!

Anonym sa...

Det där nr ringde till mig för en timme sen, men brukar aldrig svara när jag inte vet vem det är, och tur är ju det! =) vilka puckon det finns..morr

Peter P sa...

Jag blev uppringd men ingen fanns där när jag svarade.
Mysko
/peter

Mitsay sa...

Fan...De har ringt flera gånger och jag ringde såklart tillbaka...Morr...

Anonym sa...

Har blivit bombad av detta nr i månader nu å undrar va fasiken de är för skit, tänker absolut inte svara iaf. Sen ringer de bara 4 signaler varje gång de ringer å sen ringer de 15 gånger per dag, oftast på helgen till farm på sena kvällen.

/Kenny