fredag 9 januari 2009

Tappade humöret på ica idag

Idag är jag hemskt trött, vet inte varför, sov helt ok inatt, visst brukar jag bli trött på jobbet men vanligtvis blir jag trött i kroppen, idag hade jag svårt att hålla ögonen öppna men kände mig inte jättetrött i kroppen. Hoppas verkligen jag inte är så imorgon, det är nämligen 240 utcheckningar och 240 incheckningar, alltså samtliga rum och vi har mellan tio och tre på oss, hoppas verkligen ingen är sjuk... Hade velat träna efter jobbet men det var ju bara att glömma, va tom tvungen att sova några minuter när jag kom hem, det brukar jag inte göra längre, sova på dagen alltså. Jag är ju faktiskt mycket piggare numera :)

Va och handlade efter jobbet och det var ingen bra ide när jag var så trött, fredagseftermiddag betyder jävligt mycket folk i affärerna och vanligtvis handlar jag på konstiga tider för att slippa alla som inte fattar att det finns fler än dom som vill handla. En människa puttade en kundvagn på mig, en nös på mig, en stod och messade framför en hylla och ville inte flytta på sig och övriga stod bara ivägen... Japp, jag tappade humöret helt av det... Bara för att jag var på hemskt dåligt humör gick jag och köpte min favoritväxt vilket hjälpte, jag blev på bättre humör så det var 20 väl spenderade kronor :)

Jag tycker förutom elefanter nämligen väldigt mycket om kaktusar, förut hade jag nästan bara kaktusar men för några dagar sedan kom jag på att jag bara har en kaktus numera. Den är tillräckligt gammal för att jag inte ska minnas när jag fick den, vilket betyder att den troligtvis är runt 20 år, den har sin plats här brevid min dator och flyttar man på den blir den ledsen, den höll faktiskt på att dö när jag gjorde det men hämtade sig väldigt snabbt när jag ställde tillbaka den :) Hur som helst, nu har jag ju iaf två kaktusar :) Tror jag ska önska mig fler när jag fyller år, vet ju ändå aldrig vad jag ska säga när folk undrar, är ju ett tag kvar, typ tre månader så jag hinner säkert glömma det men iaf ;) Ska försöka hitta en annan kruka till den bara, alla andra krukor i hela lägenheten är ju svarta, tror jag har även så små på balkongen men just nu står det en julgran framför dörren så jag gör mig nog inte besväret att kolla förrän på tisdag när den ska bort.

Inga kommentarer: