onsdag 14 januari 2009

Kan stryka allt på min "att göra lista" idag

Det blev ingen träning på gymmet idag men det blev en promenad vilket säkert var ganska nyttigt för mig som är inomhus jämt, jag borde verkligen vara ute mer så jag får mer energi. Tror faktiskt jag hunnit med allt jag ville göra idag, jag har tvättat sängkläder och ställt ut julgrejerna i förrådet, plus den där promenaden då. Dessutom har jag tagit tag i någon jag borde gjort för länge sedan, har haft en påse stående med kläder som jag inte använder, nu har jag lagt ut allt som är i bra skick på Tradera och en del ska jag faktiskt slänga, det va meningen att det skulle bli tre högar, slänga, ge bort och försöka sälja men det blev bara två eftersom antingen var det nästan nyskick eller hemskt. Har aldrig sålt något på just Tradera förut så det ska bli spännande att se hur det går med auktioner. Ska gå igenom mer kläder för jag har så hemskt trångt i min garderob och jag har ju som bekant svårt att göra mig av med saker. Har ett par lådor i förrådet som jag ska kolla igenom också. Väldigt mycket är för litet, det är ju lite skillnad på att väga 49 kg och 55 kg, särskilt eftersom det inte satt direkt löst då...

Det tog mig en hel evighet att fixa med annonserna, är ju jättesvårt att sätta ett utrops pris, beräkna frakten, bedöma storlek mm. Hoppas iaf att Tradera ska vara bättre än blocket, där drar sig folk ur hela tiden, har ju tidigare sålt en del böcker där och senast för ett par veckor sedan var det en som skulle köpa, vi skulle ses i Skövde och hade bestämt dag, vi skulle bara bestämma tid men sen struntade hon i att höra av sig mer, inte ens för att säga att hon inte var intresserad längre. Blir lite irriterad på sånt, jag hade ju låtit bli att planera något just den dagen bara för det.

Inga kommentarer: