fredag 16 januari 2009

Tankar en fredag kväll

Är så hemskt trött på allt just nu, önskar jag kunde få sova några månader. Skulle behöva något roligt att tänka på, eller något roligt att se fram emot.
Funderar hela tiden på vad jag vill bli, kanske har kommit på något men det håller jag för mig själv tills vidare, med min vanliga tur är det tyvärr så att den utbildningen börjar inte till hösten utan nästa vår, varför visste jag inte det? Jag bara tog det så för givet att den typen av utbildning startade på hösten. Nästa problem är att den bara finns på tre ställen i Sverige och med mina betyg kommer jag bara in på ett ställe, naturligtvis ligger det längst bort, typ 100 mil. Har funderat på det yrket ett tag och det var iof först precis före jul jag blev behörig. Fördelen med att utbildningen inte är så vanlig är ju att inte så många utbildar sig till det, vilket betyder större chans till jobb och som samhället ser ut idag lär behovet bara öka. Tre år leder dessutom till en examen. Antar att jag måste skriva ett bra högskoleprov för att öka mina chanser om jag nu ska söka, kan klara mig på ett gammalt men jag vill inte chansa.

Inga kommentarer: