söndag 2 mars 2008

Vasaloppet

Idag har jag tillbringat morgonen och förmiddagen framför tv:n, brukar alltid titta på Vasaloppet, har nog gjort det så länge jag kan minnas. Tycker det är otroligt at det nästan alltid är snö, det såg ju ut att vara snö runt omkring spåret också så det kan inte bara vara sånt som var ditkört. Såg jättehärligt ut med det vinterlandskapet men nu känns det ändå som det kan låta bli att bli snö, det känns ju nästan som vår redan. Kan knappt minnas när det var en så dålig vinter senast, tror man kan räkna dagarna med snö ganska lätt.

Ska försöka fortsätta med pluggandet idag, blev inget igår men annars har jag faktiskt läst en hel del, har mer eller mindre panik för hur jag ska klara av allt, gilar inte att vissa uppgifter är så stora, vet inte hur man ska kunna sammanfatta en hel bok på bara några sidor, särskilt inte när boken ifråga bara rabblar upp fakta efter fakta. Annars är ju mitt stora problem att mycket av litteraturen är på engelska, hade nog aldrig sökt kursen om jag vetat det... Engelska är verkligen min allra svagast sida. Försöker lära mig och har gjort framsteg men känner ändå att jag ligger på högstadie nivå eller ännu sämre :(

Inga kommentarer: