lördag 29 mars 2008

Funderingar

Skönt att det verkar som det är slut med minusgrader ute nu, inte bara för att jag vill ha vår utan för att den torra kalla luften gör min hy till en katastrof, missar jag att smörja och greja en dag flagar det i ansiktet. Är komiskt nästan när jag ska köpa krämer och sånt och pratar med någon i butiken och säger att jag vill ha något för jätte torr hy brukar dom titta på mig och säga att så farligt är det väl inte men det är klart att det inte är så som jag kämpar. Är ju inte bara ansiktet som jag har problem med men det är ju mest utsatt. På tal om hy har jag funderat på att sola någon dag, igår när jag skulle gå till bussen hittade jag en polett till solariet som fins här i föreningen, hade visserligen en redan och den har jag haft i ett par år... Nepp, jag solar inte så ofta, av många anledningar men mest för att va rädd om huden. Solar inte särskilt mycket ute på sommaren heller, har inte tålamod med det, jag kan ligga still i max fem minuter. Brukar för övrigt bli brun ändå, särskilt om jag följer med pappa ut i båten. Är väldigt glad att jag inte är jätteljus, kan räkna på fingrarna dom gånger jag brännt mig i solen.

När jag och Mikael åt frukost imorse började vi prata om hur kul det skulle va att renovera lägenheten lite, vi har ju knappt gjort någonting sen vi flyttade in för snart tre år sedan, jag har målat om köksluckorna, det är allt. Vi vill tapetsera om både sovrummet och vardagsrummet, hela lägenheten är nämligen vittapetserad och det känns väldigt opersonligt plus att tapeterna är ganska fula på vissa ställen, hon som bodde här förut hade dessutom mycket på väggarna så det är mycket hål och stora fula pluggar som vi försöker dölja. Vi drömmer ju om att kunna flytta till något större men det kommer ju dröja. Jag tycker ju att det är väldigt kul med inredning så jag har hur många ideer som helst. Har nu på morgonen kommit på hur jag skulle vilja ha det vid tv:n, vi har tittat efter en lämplig tv bänk länge utan att hitta något så det blir nog till att bygga en, har ritat upp hur jag vill ha det och tror att det skulle bli jättesnyggt och framför allt praktiskt. Jag ska ju ändå slipa och måla ett annat soffbord och då vill jag ju ha samma färg på bänken, att bygga den är nog inte så svårt men jag måste ju va hos mamma och pappa naturligtvis, kan ju inte stå och såga och greja här... Färgen är ju given, svart. Har funderat på tapeter i någon grå nyans och sen vill jag ha detaljer i rött, typ kuddar och andra småsaker.

Inga kommentarer: