lördag 22 mars 2008

Påsk

Igår blev den trots vädervarningar en tur till Ikea, japp igen, men den här gången var det för att vi hoppades att Mikaels pappa skulle få höra det konstiga ljud som låter i vår bil ibland, oftast när vi kör lite längre sträckor så vi tänkte att om vi åker till Jönköping måste det höras, men nej. Bilen ville väl visa sig från sin bästa sida när någon annan åkte med. Det blev iaf shopping i några timmar, letade efter en jeanskjol som jag skrivit om och hittade en jättefin, precis en sån jag vill ha, rätt lite mörkare färg och rätt längd men då fanns den bara i storlek 34 och 40, jag behöver 38 numera, provade en annan som visserligen satt jättesnyggt men den var jätteljus så den fick hänga kvar. Till slut blev det en skjorta (se bilden nedan). Antar att plånboken jublar för att det inte blev mer. Eller jo, det blev det visst, fast bara en pocketbok, "Mera självkänsla" av Mia Törnblom, har läst delar av hennes första bok så jag ska kolla in andra lite med. Tyckte det jag läst ur första va jättebra. Nu har jag väl iof inte så dålig självkänsla som jag har haft men det behöver ändå bli bättre. Det har faktiskt blivit bättre och bättre sen jag slutade gymnasiet, sen jag kom ifrån skolan har hela jag förändrats och jag mår såå mycket bättre.

Igår kväll hade jag och Mikael lite myskväll med lite påskinspirerad mat, fläskfile med banan och curry och ris som jag färgade gult med gurkmeja och vin i en kattformad flaska, det hade visserligen inget med påsk att göra om det inte va en katt som rymt från en påskkärring då... Men det var gott iaf. Brukar va lite skeptisk till vinflaskor som är formade till något, troligtvis för att jag hört många som säger att dom inte är så goda men den här va god och jag tror att flskan kommer sparas...






Inga kommentarer: