onsdag 5 mars 2008

Vill resa

Nu är det kaffe som gäller, skulle bara vila lite förut men somnade naturligtvis och det tar en stund att vakna till. Gör sällan kaffe själv och de flesta tror att jag inte gillar kaffe eftersom jag sällan drick det men det beror på att jag inte tycker kaffe är så hälsosamt men nu behöver jag ett par koppar för att orka fortsätta plugga.
Om jag ska fortsätta lite på gårdagens inlägg så försökte jag komma intill att tvätta utan resultat så det fick bli imorse istället. En promenad blev det iaf igår, sju kilomter och med bättre kläder så jag slapp bli så varm. Är verkligen jätteglad att solen varit framme några dagar men jag har börjat längta till sommaren eller iaf till det blir några fler plusgrader. Gillar när det är ungefär 15-20 grader, det är lagom. Blev så sugen på att ut och resa igår, tittade på "packat och klart" och dom visade en tjej som åkt runt i Europa med tåg, hade ingen aning om att det var så billigt, är man under 26 år kostar det 2200 för tio resdagar och kortet gäller i tre veckor. Åker man tåg kan man ju dessutom stanna på vägen och får se massor man aldrig skulle sett om man flugit. Antar att jag är ovanlig som vill se saker, känns som de flesta bara vill ligga på stranden och det är väl inte mitt största intresse, visst några av resdagarna går väl bra men inte hela tiden. Finns så många ställen/länder som jag skulle vilja besöka men just nu skulle en resa till typ Grekland kännas underbart, älskar vattnet i Medelhavet, har velat åka tillbaka till Grekland ända sedan jag var där för tio år sedan, fast till en annan ö såklart, Korfu har jag ju sett tillräckligt eftersom vi var där i två veckor och det är en ganska liten ö.
Får väl sluta dagdrömma och börja plugga nu *suck*

Inga kommentarer: