torsdag 13 mars 2008

Ålder

Är jättetrött som vanligt... Har jobbat halva dagen och skulle varit på dans ikväll men den var inställd.
Sitter och funderar på vad jag kan göra för att inte se så ung ut. Nu tänker väl alla att jag är galen för att jag vill se äldre ut men det ska tolkas på rätt sätt, jag är snart 23 år men blir alltid behandlad som om jag var 15 och jag lovar, det är inte kul. Idag till exempel när jag skull lämna in en lottokupong fick jag ett grinigt "då ska jag ha leg" till svar och så är det varje gång, ibland ställer dom sig bara och tittar på mig uppifrån och ner en lång stund och säger sedan "leg", ibland är dom så otrevliga att jag känner mig kränkt och ibland blir jag helt enkelt ignorerad och nu har jag ändå sedan länge övergivit mitt lite annorlunda utseende. Några år kanske inte spelar så stor roll senare i livet men jag är vuxen men blir inte behandlad som det och det är jobbigt. För övrigt förstår jag inte varför folk tycker att dom har rätten att behandla yngre människor respektlöst. För några år sedan blev jag alltid förföljd i affärerna precis som om dom trodde att jag skulle bära iväg hela affären, dom kan ju inte veta det men snacka om att förfölja fel människa, jag har aldrig ens snattat ett tuggummi. Läste statistik på snatteri för ett tag sedan och det är inte yngre som tar mest...

1 kommentar:

Gustaf sa...

Men tänk dig att behöva fråga främmande människor om leg flera gånger om dagen. Det är nog svårt att vara lika trevlig varje gång. Jag är ju snart 33 och får ändå visa leg på Systemet ibland. Det skulle jag ju kunna reta upp mig på rejält, men jag brukar säga att jag är glad att de frågar. Är man ett babyface ska man va glad för det, och om du inte är det nu kommer du kanske att vara det senare. :-)