söndag 16 mars 2008

Massa trams

Gjorde ett quiz på facebook nyss: Hur vuxen är du? Måste säga att det var ganska spännande frågor men lite svårt att hitta ett svar som passade. Ett exempel: Vad trampar du på när du kliver ur sängen på morgonen? Personen du drog med hem från krogen igår, babyleksaker eller dina smutsiga underkläder? Jag brukar försöka att inte trampa på en hög med böcker och tidningar... Vad gör du en fredag kväll? Här passade det ganska bra, jag brukar vara hemma men vi äter inga hemgjorda snittar. Eftersom jag är världens största godisgris är det snarare en stor påse godis på bordet. En ovana jag mer än gärna vill sluta med men utan att lyckas. Vad har du för bil? Antar att vi är tråkiga Svenssons här också, det är visserligen ingen volvo i garanget men en gammal opel omega. Japp, vi har tom garage som vi stått i kö länge för att få men det är skönt att slippa hitta bilen sönderslagen eller repad på morgonen. Vad finns i ditt kylskåp? Mammas kylskåp menar du, pizzarester eller ekologisk mjölk och potatis? Lite svår fråga faktiskt, det var länge sedan jag tittade i mammas kylskåp och när jag bodde hemma var det knappast några överraskningar eftersom det ofta var jag som handlade, pizzarester kan det finnas någon gång i månaden, potatis har vi aldrig hemma.... Så jag vet inte vad som passade bäst. Tror det ser ganska bra ut just nu eftersom jag lyckats någorlunda med att äta nyttigare som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Ja, jag vet, det här är otroligt tråkigt att läsa... Men jag ska plugga snart så då ska jga sluta skriva. Kommer förresten inte ihåg fler frågor nu...

Måste kanske skirva något om Melodifestivalen igår, jag tyckte inte rätt låt vann men jag är oerhört tacksam att de låtarna som kom sist gjorde det, jag hoppades på BWO, jag gillar deras musik och han som sjunger är snygg, jag vet, det har inte med saken att göra men det är trevligare att titta på någon som ser bra ut.

Måste plugga massor idag, har som mål att va klar med alla uppgifter utom b-uppsatsen till min födelsedag så jag har att göra men det skulle va så skönt med lite tid innan jag åker bort som jag inte behöver känna press, dessutom har jag mycket annat jag vill göra, har massor med saker för att göra smycken men har aldrig tid att greja med det, va över ett år sedan sist och jag vill lära mig spela gitarr eftersom jag har en och skulle börjat försöka för ett år sedan men jag har haft fullt upp. Känner att jag behöver lugn och ro för att försöka med det, är jag stressad blir jag bara rastlös. Antar att det blir fullt upp i sommar också men jag slipper iaf oroa mig för hur jag ska hitta ett sommarjobb. Hade verkligen tur som fick det jobbet förra sommaren även om det kändes lite segt då. Man fattar verkligen att det är svårt att få jobb om över hundra personer söker ett städjobb.

Inga kommentarer: