tisdag 26 februari 2008

Bokrea

Idag startade bokrean :) Jag var som vanligt uppe tidigt för at åka till Skara och Coop där som öppnar klockan sex och bjuder på frukost :) Är nog enda gången jag går upp så tidigt frivilligt. Det blev iaf efter en god frukost en hel hög med böcker. Turen fortsatte sedan in till Skara och bokhandlarna där men vid niotiden var vi färdiga och visste inte riktigt vad vi skulle göra så det blev en fika på mitt absoluta favoritcafe, Gustavssons. Har varit på så många cafeer att jag aldrig skulle kunna komma ihåg alla men det här är alltid bäst. Man blir aldrig besviken och det finns trots storleken massor att välja på. Hur som helst fikade vi i en timma för att få tiden att gå till övriga affärer öppnade. Hade hoppats på att kunna köpa en jättecool topp på SoHo men det fanns bara jättesmå storlekar kvar :( Efter en stund i Skara blev det Lidköping och ytterliagre några böcker på Åhlens där plus lita andra söta inredningsdetaljer från några av de mysiga småaffärerna som finns.
Följadne böcker måste numera trängas med alla andra i min bokhylla:

Smarta hemhjälpen
Hur du blir extremt allmänbildad på 5 minuter
Största skrattboken
Harry Potter och Dödsrelikerna
Bli expert på fem minuter
Njut av Kyckling
Njut av grekisk mat
100 grytor och gratänger
101 bästa drinkarna
Det svaga könet

Det blev mest lite sådär allmänt roliga böcker, känns som jag behöver det just nu, vaknar på nätterna och är orolig för hur jag ska hinna ikapp med skolan. Dessutom känns det lite pinsamt att lämna in saker väldigt mycket försent. Det mesta känns lite allmänt jobbigt just nu, vet inte varför, har ingen lust att göra någonting.
Hoppas på att kokböckerna är bra, behöver lite inspiration, har ju tid att laga mat nu men oftast inte orken så det blir iaf mest det gamla vanliga. Dessutom behöver jag äta nyttigare, har märkt på mitt hår och mina naglar att jag har vitamin/mineralbrist. Måste få lite mer energi snart för på torsdag ska jag börja på en danskurs, (japp ni läste rätt,) i ett försök att komma ut och göra något. Tyvärr måste jag åka ända till Falköping och tiden är jättedum 17:30, dom dagarna jag jobbar slutar jag 16:30 så jag måste be om att sluta tidigare varje torsdag jag jobbar. Hoppas på att jag slipper jobba så många torsdagar, vanligtvis är det fredagar och lördagar jag jobbar just nu, eller ja nu har jag inte jobbat sen andra februari och ska jobba först i slutet på nästa vecka. Det är hotelljobbet jag pratar om nu, annars har jag ju jobbat en del...
Aja, nu ska jag se på tv snart och plocka ihop alla påsar jag slängt över hela vardagsrummet.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hej!

Jag skulle jättegärna vilja få tag på boken "Smarta hemhjälpen".

Har du fortfarande den kvar? Är du intresserad av att sälja den? Svara gärna på min blogg.

/Ellinor