måndag 31 mars 2008

Fullbokad helg

Måndag morgon igen och jag är jättetrött. Är det inte nu man ska va utvilad? Det har hur som helst varit fullt upp i helgen. I fredags blev det let´s dance finalen med Sofia och Anna, tycker att helt rätt person vann.
I lördags åkte vi till Lidköping för att fira min och min mosters födelsedagar som jag nämnt tidigare. Vi stog i köket länge men det blev en ganska lyckad kycklinggryta till slut och fruktsallad till efterrätt. Jag fick två underbara parfymer från DKNY, ett tårtfat, en flaska vin och pengar. Ska bli spännande att smaka på vinet, Morgon heter det, det är ett rött vin, jag brukar inte dricka så mycket rött men det här verkar gott. Igår var det dags för 80-års kalas i Götene och före det middag hos Mikaels pappa. I lördags kväll pratade vi om att nu ska man ju ändra till sommartid inatt men det var som bortblåst ur huvudet igår morse, vi tänkte att vi har ju tid på oss tills vi vid tiotitden (som vi trodde) blev påminda och då blev det ju lite panik men va hann äta frukost och göra oss i ordning och vara i Götene till halv ett som vi skulle. Tyckte det var ganska bra gjort eftersom jag tar tid på mig när jag ska duscha, mitt hår har ju blivit ganska långt och det är jättetjockt så det tar en evighet att torka det och vill jag platta håret måste det ju va torrt först...
Har med andra ord knappt varit hemma på hela helgen och alltså inte pluggat någonting vilket känns jättejobbigt, jag har ju hur mycket som helst att göra. Måste lämna tillbaka en bok idag i Skara men jag är inte färdig med den än (får inte låna om) så jag måste verkligen skynda mig. Ser nästan fram emot nästa helg redan eftersom jag inte har någonting planerat då... Nu i veckan blir det massa skolarbete och jobb ett par dagar.

Inga kommentarer: