söndag 1 februari 2009

Vad vill jag bli?

Funderar verkligen massor på vad jag skulle kunna tänka mig att göra i framtiden. Ett rent kontorsjobb är helt uteslutet, skulle bli galen av det. Har nästan glömt allt jag funderat på under åren. När jag var liten ville jag precis som nu bli arkeolog men det är svårt att försörja sig som det. Funderade för många år sedan på sjukvården, typ sjuksköterska eller sjukgymnast men det har jag lagt ner. Efter det funderade jag på socionom och sedan lärare. Någon gång för många år sedan funderade jag på polis men tänkte att jag var för liten (jag är ju bara 1,60 lång) eller kanske för feg. Feg är jag inte längre men jag är ju fortfarande liten. Jag har funderat på dietist, tycker att hälsa i samband med mat är intressant. Som ni märker är det ganska praktiska jobb, iaf det mesta.

Vad tycker ni jag ska satsa på?

2 kommentarer:

Gustaf sa...

AMS har ett test man kan göra på deras hemsida, där man svarar på en massa frågor och sen får se vilka bransher man passar bäst i. Om man har tålamod att gå igenom alla frågor noggrannt, tycker jag man får en rätt bra uppfattning om vilken typ av jobb man bör satsa på. Sen kan man gå vidare i deras katalog över olika jobb i den kategorin.

Therese sa...

Har gjort några såna där tester men jag brukar få flera alternativ som ligger väldigt jämt. Men någon gång ska jag väl komma på vad jag vill bli hoppas jag.