söndag 8 februari 2009

Renoverar

Imorgon ska jag börja mitt nya (tillfälliga) jobb, är väldigt mycket att tänka på så hoppas jag kommer ihåg allt och gör allt rätt. Är massor med papper som ska fyllas i och mycket att tänka på i butikerna. Ska jobba med det fyra dagar den här veckan och på hotellet i helgen så det blir mycket att göra. Måste försöka träna lite också, har inte tränat något den här veckan eftersom vi renoverar sovrummet. Vi hoppades att vi skulle bli färdiga på fyra dagar och det va förra lördagen så det har tagit en vecka än så länge. Men nu är det inte så mycket kvar, vi har rivit ner tre lager tapeter, spacklat lite, slipat massor, satt upp väv och målat taket. Om taket inte behöver målas en gång till kan vi börja måla väggarna imorgon :) Sen är det bara listerna som ska målas och sättas tillbaka. Jag har aldrig gjort något sånt här förut, bara målat så jag är lite stolt över mig själv som satt upp all väv och det blev snyggt :) Jag renoverade ju köket helt själv för några år sedan men det handlade ju bara om att slipa och måla luckor samt byta från knoppar till handtag. Ska lägga upp bilder här så fort vi är färdiga. Färgen tänker jag inte avslöja än, men det ska bli jättespännande att se hur det blir :)

Inga kommentarer: