måndag 1 februari 2010

Kallt både ute och inne

Imorse visade min termometer nästan 27 minus men det går väl bra så länge man inte står still. Jag brukade ju utan problem åka skidor i 20 minus, jag åkte iof i alla väder, även om det blåste massor, jag brukade vara sist kvar i backen och åkte tills de stängde av liftarna för att det blåste för mycket. Mamma brukar prata om att hon bara såg en prick försvinna upp i snöyran. Blir väl så när man verkligen gillar något. Jag hoppas verkligen jag får åka skidor iaf en gång till i livet, just nu skulle jag inte klara det pga mitt knä, det har trasslat mer än vanligt ett tag. Jag drog på min nån knäskada för 15 år sedan och så länge jag inte anstränger mig för mycket brukar jag inte märka så mycket av den längre. Kan ju iof vara att jag rör mig för lite just nu. Aja, spelar ingen roll.

Börjar känna att det är lite bråttom att komma på ett ämne till min b-uppsats nu, vi ska börja lite smått med den vecka 7. Har vissa idéer men, funderar på museipedagogik, det finns en viss baktanke där. Vill få någon kontakt på det museet där jag vill göra min praktik och tänkte att jag kanske kan få det då. Funderar på att gå dit och prata med dem när jag åker hem nästa vecka. Tänker börja skriva på min uppsats så fort jag fått ämne/fråga godkänt eftersom jag med största sannolikhet ska jobba den perioden vi egentligen ska skriva. Kanske är bäst att påpeka att det är helt frivilligt, det är roligt och jag får bra erfarenhet. Samma sak här, jag är gärna ute i alla väder, luktar rök och blir skitig för det är roligt iaf. Jag måste vara en konstig människa för jag skulle även mer än gärna tillbringa mitt liv med att sitta i en grop och peta fram fragment av saker.

Jag är så otroligt glad att jag gjorde som jag ville och började plugga det jag alltid velat. För en gång skull ångrar jag inte mina val, jag ångarar inte att jag läste ett år i Skövde men jag har heller aldrig ångrat en sekund att jag hoppade av.

Inga kommentarer: