fredag 26 februari 2010

Skola och gamla minnen

Idag var det dags för redovisningen av uppgiften i bildsemiotik, blev inte alls som min grupp trott, vi hade förberett en jätteseriös redovisning men det var tydligen inte tänkt så. Spelar inte så stor roll, det gick bra iaf. Nästa fredag är det seminarium i klassisk retorik och till det ska vi skriva en debattartikel inom museologi. Veckan därefter är det tenta så det är ingen brist på sysselsättning precis.

Ikväll blir det Morden i Midsomer och invigning av min STORA mugg jag köpte förut. Jag vill egentligen inte ha en porslinsgrej till men har saknat mina stora muggar hemma. Nu behöver ju inte någon fråga varför men jag och Mikael räknade ut att han skulle kunna använda två muggar om dagen i nästan två veckor utan att behöva diska och då har vi inte räknat in muggarna som är undanstoppade långt in i skåpen samt i förrådet och jag har plockat med mig åtta muggar hit. Jag har förresten muggar och minst två set med kaffekoppar i Skara också. Har en jättefin kaffeservis där som jag fått av min moster och jag vill inte ens veta vad den kostat. Vet inte om det varit någon typ av tradition att man samlar på kaffeserviser till barnen hemma, brorsan har också en fast han har fått sin av sina gudföräldrar. Den andra är farmors gamla, den skulle skänkas bort eftersom det var "vardagskopparna" och lite slitna men jag tycker så mycket om dom. De påminner om alla gånger man gått en trappa ner för att fika, vilket under mina första år var nästan varje dag och väldigt ofta sedan också. Ibland tycker jag att de där vardagliga sakerna är de jag helst vill ha kvar. Är så roligt med alla minnen, till uppgiften vi hade den här veckan använde vi några karaktärer ur Rederiet och den serien kommer jag alltid minnas som något jag såg på tillsammans med farfar.

Inga kommentarer: