tisdag 23 februari 2010

Lite bättre

Idag har jag känt mig ganska ok, det har varit uthärdlig smärta och kände att det var en annorlunda smärta så testade att ta värktabletter och de har hjälpt ganska bra. Något hon gjorde igår måste fungerat. Hoppas bara det håller i sig. Det spänner ju och är stelt men det kan jag lätt stå ut med.

Imorse måste förresten varit kallaste morgonen sedan jag flyttade hit, termometern visade minus 30. Tack och lov har det varit vindstilla och solen har tom varit framme. Fryser sällan även om jag känns kall men det känns ju i ansiktet och luftrören som bara vill dra ihop sig.

Jag är sugen på pizza men är ju ingen ide att försöka hämta hem någon, den skulle bli kall på bara några minuter. Någon som har lust att äta pizza med mig någon dag??

Jag bor granne med en blomsteraffär här och nu på eftermiddagen när jag gick förbi hade de hur mycket påskris som helst ute, både med och utan fjädrar. För mig hänger påsk ihop lite med vår men med en av vinterns kallaste dagar känns våren långt borta. Påsk däremot är ju om bara lite mer än fem veckor. Hoppas det är lite mildare då, hemma borde det iof vara det, men snön kommer nog vara kvar.

Inga kommentarer: