torsdag 11 februari 2010

Vill inte skriva tenta

Nu börjar jag känna mig en aning stressad över min tenta som ska in imorgon, har inte börjat på den än. Vaknade med migrän idag och trots flertalet värktabletter är huvudvärken inte borta. Måste försöka va lite duktig sen iaf. Är ju hemma nu och det är väldigt skönt, har redan utnyttjat lyxen att ha en ugn och gjort en lasagne, riktigt gott :) Eller nu ljuger ja, utnyttjade den redan igår till att göra hemmagjord pizza. Hur som helst, det blev en jättelasagne så det blir många matlådor åt Mikael.

Köpte hårfärg igår :) Har inte färgat håret på ett halvår så jag har en rejäl utväxt nu. Hade tänkt göra det idag men pga min huvudvärk får det nog vänta, det luktar ju ganska starkt. Egentligen borde jag inte bleka mitt redan slitna hår men jag ska ändå klippa av det om ett par månader och efter det vara lite snällare mot det. Är så svårt att vara snäll mot håret nu på vintern, det tar ju en halv evighet för det att självtorka så jag måste blåsa det, kan ju inte gå ut i 15 minus med blött hår. Brukar använda värmeskyddande produkter men vet inte hur mycket det egentligen hjälper. Sen skulle det vara oerhört skönt att slippa tvätta det varannan dag, det är inte heller bra men mitt hår ser för jävligt ut efter en dag så måste tvätta det minst varannan dag.

Inga kommentarer: