lördag 27 februari 2010

Lite shopping

Idag har jag varit på långpromenad, fast jag kortade ner sträckan lite genom att ta bussen ett par gånger, promenaden blev iaf 80-90 minuter. Har under den tiden jag varit ute hunnit reta mig på flera saker. Först blev jag arg på busschauffören för att han vägrade lyssna på mig, jag bad att han skulle fylla på mitt busskort med 10 resor, han frågade om jag inte skulle fylla på med 20 istället och jag sa bestämt nej, sen ser jag på kvittot att han fyllt på med 20 iaf. Nu kanske någon undrar hur det är möjligt att jag inte märkte det med en gång och det beror på att man betalar med kort och man knappar inte in någon kod eller skriver på något kvitto utan bara drar kortet så är det klart. Man måste alltså lita på att chauffören gör som man vill och när man pratat om det förutsätter man ju att han gör som man vill, det är ju mina pengar, men den här idioten valde att totalignorera mig och är kortet väl påfyllt kan inte han ändra något på bussen, då är man hänvisad till ett litet kontor i centrum. Nu kommer jag naturligtvis att göra slut på alla resorna men det retar mig att han inte lyssnade utan bara skrattade åt mig så jag har skrivit ett argt mejl till bolaget och klagat.

Det övriga jag retat mig på är Umeås hundägare. Nu får man väl ha i åtanke att jag inte tycker om djur men jag tycker inte att hundar ska springa lösa bland folk och skita överallt. Jag har helt ärligt aldrig sett så mycket hundskit någonstans förut, går man på en trottoar eller gångväg ligger det med 15-20 meters mellanrum och det ser för jävligt ut. Sen det här med att jag inte tycker om lösa hundar brukar jag få mycket kritik för men jag skiter i det, på två dagar har jag nästan blivit påhoppad tre gånger. Men allas hundar är ju "de snällaste som finns". Jag vill helt enkelt inte att främmande hundar ska hoppa upp på mig, dessutom är jag lite känslig för pälsdjur och tycker av den anledningen inte heller om det.

Så, det va skönt, nu har jag avreagerat mig lite. Nu ska jag skriva om något mer positivt. Min promenad gick till ett köpcentrum utanför Umeås centrum där jag hoppades att H&M skulle ha kvar ett nattlinne jag velat ha de senaste månaderna. Det fanns kvar men bara i stora storlekar, jag köpte ett i medium iaf bara för att jag så gärna ville ha det och det ska se stort ut så det spelar inte så stor roll. Blev även en deo på Kicks eftersom jag hade 20% på valfri produkt där (den finns bara på Kicks och Åhlens).

Jag har sagt till folk att de inte behöver köpa någon födelsedagspresent till mig i år men ibland har jag funderat på att ångra mig för jag har hittat en väska jag hemskt gärna vill ha. Egentligen är den inte särskilt mycket min stil eller det jag brukar ha men jag har blivit lite småkär i den.

Inga kommentarer: