söndag 28 februari 2010

Hemmadag

Idag har jag varit inne hela dagen och det är inget jag planerar att ändra på. Brukar ju vilja gå en promenad eftersom det är enda "träningen" jag klarar av just nu men hoppar över det idag. Det är dessutom inget lockande väder, har snöat en hel del ett par dagar.
Har städat lite här idag eftersom jag skapat ett ordentligt kaos de senaste två veckorna, ikväll blir det tv-tittande som vanligt. Ska försöka sitta uppe lite längre men det är svårt för jag är helt slut vid nio eller tio och jag somnar oftast före elva men vaknar fem eller sex då. Är inte det minsta utsövd då men vaknar gör jag ändå, antar att det beror på att jag inte sover så djup då längre och värktabletterna har slutat att hjälpa så då vaknar jag av huvudvärken som nackspärren nu övergått i.

Har förresten äntligen köpt tågbiljett till den 14:e mars, hade bara till hemresan förut, får bara hålla tummarna att tågen går som de ska när jag ska åka hem och tillbaka hit. Jag räknar med förseningar men bara jag kommer dit jag ska. Märker jag att det är dåligt väder får jag ta med något extra att äta och ta på mig varma kläder ifall man blir stående någonstans.

2 kommentarer:

Corleonia sa...

Tips, kolla att tåget går när du ska åka .. det har varit många inställda.
/Alva

Therese sa...

Får göra det men hoppas det ordnat sig till nästa vecka, är nästa tisdag jag ska åka.