torsdag 4 februari 2010

Lite varmare ute

Idag har det varit under 10 minus så jag har försökt röra lite på mig, tog en promenad till ÖB eftersom jag sett på tv-reklamen att de skulle ha extra erbjudanden nu i februari. Det var verkligen bra pris på Liptons påste, två för tio kronor, annars brukar en kosta runt 18. Hittade äntligen en värmefläkt också så hoppas att jag kan höja temperaturen här iaf någon grad.

Ser fram emot att komma hem till mitt riktiga hem nästa vecka. Naturligtvis kommer vistelsen bli lika stressig som vanligt, tusen saker ska hinnas med, bland annat ska tre födelsedagar firas. Hoppas verkligen det blir en bra sommar i år så jag kanske hinner vila lite. Jag har till sommaren inte haft en ordentlig semester på fyra år och jag lovar att det börjar kännas nu. Jag har som mest varit ledig en vecka när jag varit utomlands men jag har aldrig kunnat slappna av eftersom jag haft tusen saker som väntat på mig hemma. Jag skulle behöva vara ledig för att hinna ikapp med saker. Bland annat måste jag gå igenom grejer som finns i mina föräldrars källare eftersom det möglar lätt där och papper hade börjat luckras upp redan för några år sedan.

Annars är det ju mest det ständiga pluggandet som hänger över mig, alltid en kurs på gång. Jag hatar verkligen skolan men utan utbildning kan man inte bli ett skit, sen att jag har svårt för engelska och dåligt minne gör inte saken bättre. Har hört vid några tillfällen att en kraftig hjärnskakning när man är liten kan påverka minnet, jag skulle gärna vilja veta om det är sant för då skulle jag iaf ha en förklaring till mitt dåliga minne. Jag fick en riktigt kraftig hjärnskakning när jag var ett år och ingen fattade det eftersom jag inte grät så jag somnade som vanligt på kvällen men gick inte att väcka på morgonen.

Inga kommentarer: