tisdag 31 mars 2009

Måste ha bättre koll

Sitter just nu och fyller i tidrapporter och det är nog tur att ingen känslig person hör mig... Det är minst sagt besvärligt att få allt rätt. Fick ett mejl igår att de skulle va inne idag och inte som de tidigare sagt den femte april. Dåligt att säga det sent på eftermiddagen dagen innan... Men jag är inte särskilt förvånad... Fick ju in min lön i tid iaf den här månaden men ingen lönespec, den fick jag be om... Känner mig helt borta i huvudet idag, sov alldeles för länge inatt, fick en mindre chock när jag vaknade och klockan var 9.35 men det har varit tre jobbiga dagar och lite sömn så jag behövde det väl, men jag är som sagt jätteseg.

Fick förresten min deklaration idag men har redan kollat på nätet så jag visste at det inte var någon trevlig överraskning, ska betala 250 kr. Vet att det kunde varit betydligt värre men det är så kul att få tillbaka på skatten, känns ju nästan som en liten lotterivinst. Vet att hotellet drog allderles för lite skatt förra året, tänkte inte på det då tyvärr. Då hade jag ju naturligtvis sagt till om det men nu drar de 30% iaf, mot tidigare typ 9... Kan ju verkligen vara glad att det inte var mer jag ska betala. Funderar för övrigt på det här med att betala in lite skatt själv för att det inte ska upprepa sig, nu drar ju hotellet rätt men iaf...

Inga kommentarer: