fredag 6 mars 2009

Någon som kan det här?

Någon som är bra på det här med hur lång tid man bör ha på sig att betala en faktura? Jag prenumererar på en tidning, en tillsvidare prenumeration vilket gör att jag betalar varje nummer för sig. De två senaste fakturorna (som sitter på tidningen) har det varit väldigt kort tid till sista inbetalningsdag. Jag fick en tidning idag och sista inbetalningsdag är 13/3, alltså om 7 dagar, förra gången tror jag det bara var 5 dagar. Vad jag kan minnas ska man egentligen ha 30 dagar på sig, många har 10 dagar och det kan jag tycka är ok, men det här tycker jag inte är ok. Har tänkt kontakta tidningen ifråga men måste ta reda på vad som gäller först. Ska kolla lite på nätet och i en bra bok jag har om vardagsjuridik men tänkte att någon av er kanske har bra koll.

Inga kommentarer: