söndag 8 mars 2009

Vill inte

Mår allt annat än bra just nu och är troligen en plåga för alla som pratar med mig. Har med jobbet att göra, jag ska åka runt till affärer som inte har en aning om att jag kommer, man skulle inte ringa som jag trodde. Bara det är ju klantigt, att skicka en lista som heter telefonlista och be oss planera. Känns som att 99% uppfattar det som att man ska ringa. Men tillbaka nu, jag ska åka runt och försöka få affärer att köpa in fler produkter än dom har. Jag hatar verkligen sånt och hade ingen aning om att det var det jobbet gällde när jag svarade ja. Folk säger att jag ska tacka nej när jag berättar om det men jag har ju tackat ja och då kan man inte dra sig ur, dessutom börjar det imorgon och jag har fått hem massor med produkter. Har två veckor på mig att besöka de 21 affärerna men jag skulle väldigt gärna fixa allt på en vecka så jag slipper ha ångest nästa helg. Problemet är väl att jag inte har helt klart för mig allt vad jag ska göra och det är långa sträckor att åka, för att ge några exempel är det: Lidköping, Mariestad, Undenäs, Slutarp, Hjo mm. Jag får dessutom ingen timersättning för timmarna i bilen. Har max en timma på mig i affären så det kommer bara ge 21 timmar betalt, allt extraarbete runt om får jag inget för. Allt planerande, fixande mm. Det jag hatar mest är att affärerna inte vet att jag kommer, man kan faktiskt inte bara räkna med att de ska ha tid med någon sådär. De har ju sina vanliga uppgifter de ska hinna med. Räknar med att bli utkastad och utskälld, då kan det ju iaf bara bli bättre. En sak är iaf säker, jag kommer aldrig någonsin rekomendera någon att jobba för det här företaget. De undanhåller information, kommunicerar inte med varandra eller sina kunder och det är helt värdelös lön.
Har sett att de flesta kontaktpersonerna är män, det är iaf en liten fördel, män brukar va trevligare än kvinnor. Det märks tom på hotellet, männen ler och säger hej, kvinnorna vill inte se att man är där.

Inga kommentarer: