tisdag 17 mars 2009

ÄNTLIGEN

Nu är det slut på skiten :) Firar med att dricka en öl, japp fast att det är tisdag. Kommer va ledig ganska mycket nu, ca 3 veckor. Ska jobba på helgerna och ett par vardagar på hotellet men är ledig ganska mycket. Eller ledig och ledig, har ganska mycket jag behöver göra.
Dessutom måste jag komma igång att träna igen, har inte gjort det på flera veckor nu, lite irriterande eftersom jag verkligen hade kommit igång bra, det är faktiskt tom så det syns lite, särskilt på armarna :) Fast jag borde verkligen ringa vårdcentralen om min astma, den är värre än på många år på ett sätt men jag är inte särskilt känslig för dofter längre som tur är, fast jag utsätts ju iof väldigt sällan för starka dofter eller rök längre.
Älskar ju parfymer men reagerar inte på mina favoriter :) DKNY har lanserat en ny doft nu och jag skulle mer än gärna köpa den men 30 ml kostar ca 340 kr :( Förutom Hugo är DKNY mitt favoritmärke, har tre av deras dofter :)

Men om jag ska gå tillbaka till ämnet så behöver jag nog mitt kortison igen. Skulle va ganska intressant att höra hur läkarna här i Skövde pratar om astma, min läkare i Skara gjorde inget annat än tjatade på mig att jag skulle testa att sluta med mina mediciner. Vet numera att det är direkt skadligt att inte ta medicinen om man behöver den men den läkaren jag hade i Skara har jag inget förtroende för alls så jag är inte det minsta förvånad att han sa något sådant. Han gav ju min farmor en stark medicin (fel medicin) utan att undersöka henne plus att han förolämpade henne, mindre än ett år senare var hon död... Vet att det troligen var för sent att rädda henne oavsett men man beter sig inte så mot någon.

Inga kommentarer: