torsdag 5 mars 2009

Kan dom inte anställa någon med lite erfarenhet?

Nu är jag arg och känner att jag hemskt gärna skulle vilja tala om för min nuvarande arbetsgivare hur man behandlar sina anställda. Jag ska börja jobba med ett nytt projekt på måndag. Igår fick jag ett mejl att imorgon (fredag) ska jag ha en telefonutbildning klockan tre. Jag håller ju fortfarande på med sminkprojektet... Som tur är har jag inget besök imorgon men iaf, jag kunde ha haft. Jag hade ändå talat om tre gånger att jag kunde börja jobba med det projektet först på måndag. Idag när jag kom hem hade jag fått flera mejl bland annat med en lång lista på butiker jag ska besöka under de kommande två veckorna men tydligen ska jag ringa till alla och bestämma när jag ska besöka dom. På måndag klockan tio ska listan va inne till kontoret. MEN JAG HAR INGEN INFORMATION ALLS OM VAD JAG SKA GÖRA... Det får jag förhoppningsvis veta imorgon eftermiddag men då är det ju för sent att ringa runt, det måste jag ju göra på förmiddagen och jag har ju ingen aning om hur lång tid ett besök tar. Dessutom har jag inte fått allt material jag måste ha med mig till butikerna så jag vågar troligtvis inte boka in något möte på måndag. Dom har ju inte direkt varit snabba med att skicka material förut och jag har hela tiden fått för lite material. När sminkprojektet började fick jag inte ens material så det räckte första veckan och sen blev dom förvånade när jag ringde och sa att mina grejer va slut. Får ju ringa imorgon på morgonen och fråga så får dom väl bli sura för att jag inte väntar till eftermiddagen. Fattar bara inte hur dom tänker. Tänk om jag haft besök i butik med sminket imorgon... När skulle jag ringt runt då? Är 21 butiker... Grejen är att tjejerna som har hand om allt är ungefär lika gamla som jag och har troligtvis ingen aning om hur viktigt det är med framförhållning.

Inga kommentarer: