fredag 6 mars 2009

Hittade svar

Nu har jag läst på lite och det finns tydligen inga regler alls för hur kort/lång tid man bör ha på sig att betala. Det verkar dessutom vara så hos den här tidningen för frågan: "varför är inbetalningstiden så kort?" fanns med på deras hemsida under fliken "vanliga frågor". Dom förklarade det med att tidningarna ibland levereras senare än väntat och bad att man skulle ha överseende om det hände någon gång. Nu har det ju hänt mig två månader i rad och när jag tänkte efter lite var det inte fem dagar sist utan bara tre... Det hela slutade med att jag nu sagt upp prenumerationen. Jag fick då upp ett formulär där dom ville veta varför, gissa vad som fanns med som alternativ. Just det, för kort inbetalningstid... Om dom nu är så medvetna om problemet, varför gör dom då inget åt det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wierd. Borta kunna ha den på autogiro eller något i så fall?

Therese sa...

Jo, det går att ha det på autogiro men jag vill ha så lite som möjligt på det eftersom jag ofta missar att ha pengar på kontot just när dom ska dra. Fast det här är ju iof en väldigt liten summa så det skulle nog gå.

Anonym sa...

Okaj. :)