måndag 2 mars 2009

Jag har fått jobb :)

Äntligen lite ljus i mörkret eller vad man ska säga, våren är säkrad. Jag har den här veckan kvar på "sminkjobbet", sen blir det två veckor med något som har med rengöringsmedel att göra. Fråga inte vad jag ska göra för det vet jag inte själv...
Sen fick jag ganska nyss ett väldigt efterlängtat samtal från Ekehagens forntidsby, ska börja jobba där den 6:e april :) Jag hade ju missuppfattat annonsen en del så det sträcker ju sig inte över sommaren men det blir iaf 2,5 månader. Det gör inte så mycket heller för jag är glad iaf. Tjänsten stod som museipedagog och det är väl inte helt fel att ha bland sina meriter sen :) Ska för övrigt bli kul, får ju prata om mitt intresse varje dag :) Ska läsa på massor om stenåldern, bronsåldern och järnåldern nu så jag kan svara på alla frågor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Gustaf sa...

Va roligt! Jag har funderat på ett liknande sommarjobb ibland. Det måste vara ett perfekt sätt att träna bort blyghet, och träna sig på att prata inför grupp. Och det kan ju vara svårt att få in en fot på ett museum, så det kommer att vara en jättebra merit!

Anonym sa...

Vad kul ju :) Tror det jobbet kommer passa dig perfekt :) Grattis :)

Therese sa...

Tack :)Tror det kommer bli jättekul :)

Anonym sa...

Oh, stort grattis! :)

Therese sa...

Tack :)