måndag 9 mars 2009

Hoppas jag får sova iaf något inatt

Känns som att jag håller på att bli sjuk men eftersom jag är väldigt stressad och mår skit så tränger jag undan det. Va aldrig ute i någon butik idag, la mitt schema så att jag ska börja imorgon, kände att jag var för dåligt påläst och allt va allmänt kaos. Har fått hem sju flytt kartonger med produkter, allt blandat hur som helst, så idag har jag sorterat allt och försökt förbereda mig så gott det går. Tycker det är lite sjukt att jag ska ut och försöka sälja produkter jag inte vet någonting om och den lilla information jag har fick jag för tre dagar sedan... Inte mycket tid till att förbereda sig precis. Mår dåligt gör jag för att jag hatar att pressa på folk saker eller i allmänhet be om saker/tjänster. Vet ju dessutom hur jag själv brukar bete mig mot försäljare, på stan ignorerar jag dom och när jag jobbade i Skara brukade jag avvisa dom när de inte ringt innan och bokat ett möte. Vet dessutom att jag var relativt trevlig mot dem jämför med andra som nästan slängde ut dom. Det hela har väl egentligen med att göra att jag tar åt mig precis allt vad folk säger till mig, jag tar allting alldeles för personligt. Måste verkligen försöka tänka på att om dom blir arga så är det inte mitt fel eller min personlighet dom blir arga på, det är anledningen till att jag är där.

3 kommentarer:

Gustaf sa...

Vad är det för konstigt jobb du har egentligen? Det där att få hem kartonger med "produkter" att sälja låter precis som MLM. Har du själv betalat produkterna du ska sälja? Uppmuntras du att värva nya försäljare? Dra dig ur kvickt om det verkar skumt...

Therese sa...

De produkterna är inget jag ska sälja men om butiken i fråga har beställt men inte fått sina grejer ska jag kunna erbjuda ett par paket så dom har något tills de får sin leverans. Har inte betalat något för dom. Har faktiskt redan sagt upp mig så det är bara mars ut men kunde ju inte dra mig ur det här projektet eftersom jag redan tackat ja.

Therese sa...

Meningen är ju att jag ska få butikerna att köpa in produkter som de inte har i sitt sortiment och plocka ut de som ska utgå. Har varit i fyra butiker idag men fanns ingen jag kunde prata med någonstans, alla kontaktpersoner va lediga idag... Va ju ganska skönt men samtidigt har jag ju enligt företaget bara jobbat 1,5 h så trots att det tagit mig 4 h får jag bara betalt för den tiden jag varit inne i butikerna, med hela 85kr/h...