söndag 27 mars 2011

Många födelsedagar

Var en lyckad men något fullspäckad dag igår. Hann iaf skriva lite på uppsatsen men sen ägnades resten av tiden åt födelsedagar. Nästa söndag fyller ju jag år, funderar på att fixa lite fika så får folk som har lust komma hit. Är roligt att träffa alla, presenter är inte viktiga även om jag inte säger nej till en söt liten kaktus, det skulle iof Mikael antagligen göra eftersom han tycker vi har tillräckligt många växter att vattna... ;)

Idag har jag som mål att bli klar med diskussionen på uppsatsen. Tror att "faktadelen" börjar närma sig klar fast den måste finslipas en del, vet inte riktigt hur jag ska lägga avsnitten så det blir ett bra flyt. Ska bli helt underbart när den är klar och inlämnad, lägenheten har verkligen förfallit nu igen för jag har bara orkat bry mig om uppsatsen och lite jobb, resten av tiden har spenderats på soffan. Tror inte jag insett hur mycket ork jag faktiskt haft förut, jag har tyckt att jag varit trött men jämfört med nu är det ju ingenting.

Ska bli kul att hinna göra iordning lite för lillplutten också, sängen är fortfarande kvar i sin förpackning så den måste skruvas ihop och ställas på plats. Alla sängkläder och kläder är iaf tvättade och annat som ska va i sängen har jag tagit bort plasten om så att den där starka lukten av nytt ska försvinna. Brukar läsa på en hemsida vad som händer vecka för vecka och nu står det att om man inte packat väska för förlossningen är det hög tid nu så borde nog fixa det också. Barnvagnen är iaf färdig och det finns ett välkommen hem paket till bebisen som mamma köpte för jätte länge sedan. Det är en jättegullig nalle i det. Har köpt blöjor och det mesta som behövs runt det också men saknar fortfarande en badbalja och en febertermometer.

Inga kommentarer: