fredag 18 mars 2011

Det är vår nu, då ska det inte snöa

Jag hade verkligen hoppats att meteorologerna skulle ha fel igen men den här gången hade de rätt. Har ju varit så trevligt väder några dagar nu med barmark, igår var det många som hade börjat sopa upp allt grus också. Tack och lov verkar det ju som att det ska bli mildare redan imorgon igen och i början av nästa vecka verkar det kunna bli upp mot 10 plusgrader :) Hoppas det stämmer :) Jag längtar verkligen efter att slippa min gigantiska vinterjacka. Det är den enda jacka jag kan stänga för tillfället.

Idag blir det en liten utflykt till Lidköping, mamma ville hitta på någonting. Hon får ju fortfarande inte köra bil. Nästa vecka ska hon till Sahlgrenska för någon ny undersökning. Hoppas de inte misstänker något mer, gillar inte att det är just hjärtat det gäller. Jag önskar verkligen att mina föräldrar kunde få lite medvind snart, de är sjuka och företaget hackar sig fram. Det är alltid något som trasslar, maskinerna lägger av, de förlorar viktiga arbeten och en av de bästa medarbetarna kanske kommer sluta. Önskar det fanns något jag kunde göra men det enda jag kan göra är att försöka finnas där och lyssna. Det är skönt när det finns något man kan göra praktiskt för att underlätta, som när mormor dog, då kunde jag hjälpa till med lägenheten, sortera, slänga, bära och städa förutom att prata (lyssna) i telefon någon timme om dagen.

Inga kommentarer: